Tipptasemel turvalisus: uus ŠKODA Superb saavutas Euro NCAP turvatestis maksimumtulemused

Lisatud 02.07.2015

Värskelt avaldatud Euro NCAP testide tulemuste kohaselt saavutas uus Škoda Superb Euro NCAP kokkupõrketestides maksimumtulemused ehk 5 tärni. Euro NCAP testi tulemused kinnitavad Škoda lipulaeva silmapaistvat turvalisust. Sellega on kogu Škoda mudelivaliku autod pärjatud Euro NCAP turvatestides maksimumtulemusega.

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) on sõltumatu organisatsioon, mille moodustavad Euroopa transpordiministrid, auto-moto klubid, kindlustuse esindajad ja tarbijakaitse institutsioonid.
Uus Superb saavutas 5 tärni kõigis neljas kategoorias: täiskasvanud reisijate, lapsreisijate, jalakäijate ja ohutusabisüsteemide testide kategooriates.

Ohutuse suurendamiseks on saadaval suur hulk uusi abisüsteeme, mis varem kuulusid kõrgema klassi sõidukite varustusse. Uue ŠKODA Superbi standardvarustusse kuulub elektrooniline stabiilsuskontroll (ESC), kaasa arvatud ahelkokkupõrke ennetamise süsteem. ELi riikides kuuluvad standardvarustusse järgmised ohutussüsteemid: lähiümbruse jälgimissüsteem Front Assist koos linnaliikluse hädapidurdusfunktsiooniga, elektrooniline rehvirõhu jälgimissüsteem ja täiustatud elektrooniline diferentsiaalilukk XDS+.

Autol on kuni üheksa turvapatja, mis on häälestatud toimima automaatsete kolmepunkti-turvavööde ning peatugedega, kaitsmaks juhti ja reisijaid vigastuste eest.

Lisaks juba eespool nimetatud ohutussüsteemidele on Superbi standard- või lisavarustuses saadaval veel mitmeid uuenduslikke abisüsteeme, nagu Blind Spot Detect (pimeala tuvastamise süsteem), mis aitab juhil ohutult sõidurada vahetada, tuvastades pimealasse jäävad sõidukid. Kaks tagumise põrkeraua allosas paiknevat radarandurit jälgivad ala, mis jääb ŠKODA Superbi kõrvale ja kuni 20 meetrit taha. Kui süsteem tuvastab sõiduki kõrval pimealas olevad või tagant lähenevad sõidukid, süttib küljepeeglil juhi hoiatamiseks LED-tuli. Kui juht näitab suunatuld tuvastatud sõiduki suunas, hakkab LED-tuli vilkuma, näidates võimalikku ohtu juhile.

Lane Assist (sõidurajal püsimise abisüsteem) oskab öelda, millal juht kaldub kogemata oma sõidurajalt välja. Süsteem töötab kiirustel üle 65 km/h, tingimusel et teel on märgatavad teekattemärgised ja suunatuli polnud enne märgise ületamist sisse lülitatud.

Lisaks on juhile turvalisuse tagamisel abiks Driver Alert (väsimuse tuvastamise süsteem), Front Assist (hoiatab kokkupõrkeohu eest ja rakendab vältimatu kokkupõrke korral pidurid, püüdes vähendada selle tagajärgi), Crew Protect Assist (reisijate kaitse abisüsteem), Traffic Jam Assist (ummikusõiduabiline), Emergency Assist (sõiduki peatamine hädaolukorras), kiiruspiirik, Smart Light Assist (nutikas valgustuse abisüsteem) ning palju teisi abisüsteeme.

Praegune Škoda mudelivalik on turvalisem kui kunagi varem. Enne uut Superbi võitis 2014 aasta novembris Euro NCAP turvatestides maksimumtulemused uus ŠKODA Fabia. 5 tärni on saavutanud ka mudelid ŠKODA Octavia (2013), ŠKODA Rapid (2012), ŠKODA Citigo (2011) ja ŠKODA Yeti (2008).