Tehnikamaailma proovisõit uue Fabiaga

Lisatud 13.04.2015

Ehkki kolmanda põlvkonna Škoda Fabia on välismõõtmetelt eelkäijast lühem ja madalam (kuid laiem), on ta avaram ja jõulisema kujundusega kui ükski eelkäija. Lühemaks on muutunud vaid auto esiosa, telgede vahe on samal ajal hoopis 5 mm pikem.

Eelmise põlvkonna Fabia pidas vastu tervelt seitse aastat, mis tänases kiires maailmas on tõeliselt pikk aeg. Ehkki nime poolest endine, piirduvat uue ja vana Fabia ühisosa mitte enam kui 9 protsendiga. Kere struktuur on täiesti uus ning selle arvelt on suudetud kokku hoida koguni 65 kg – väga hea tulemus sedavõrd väikese auto kohta. Nii jääbki baasmootoriga Fabia tühimass alla tonni – autosid, mille kaalu kolmekohalise numbriga avaldada saab, pole tänapäeval kuigi palju.


Mootorivalik koosneb kahest bensiini- ja ühest diiselmootorist (erinevaid võimsusvariante on siiski enam), silindreid on sõltuvalt jõuallikast kolm või neli. 1liitrine bensiinimootor ja 1,4liitrine diisel on kolme-, 1,2liitrine bensiinimootor neljasilindriline. Automaatkasti (VW kontsernile omaselt topeltsiduriga DSG) saab kombinatsioonis 81 kW bensiini- ja 77 kW diiselmootoriga. Keretüüpe on endiselt kaks – viieukseline luukpära ja universaal (mäletatavasti kuulus esimese põlvkonna valikusse ka sedaan).

Sõitjateruum üllatab meeldivalt – tegu on vaata et esimese näitega, kus ka kõvast plastist armatuurlaud igati soliidse ja kvaliteetsena mõjub. Kujundus on oodatult klassikaline Škoda ehk siis täpselt selline, nagu seda ühelt VW kontserni kuuluvalt autolt oodata saab.
Teel püsib Fabia suurepäraselt – seda ka talvetormisel maanteel lumevaalude vahel põigeldes – ja võib vaid kahetseda, et tänase seisuga uuest mudelipõlvkonnast sportlikku RS-versiooni ei plaanita.

Elektrilisest roolivõimendist tulev tagasiside pole just kõige informatiivsem, aga selles autoklassis pole see ka esmane prioriteet. Hoopis enam läheb siin korda auto mahutavus ja siin on tšehhidel asi õnnestunud. Napilt alla 4 m pikkuse auto kohta pakub Fabia üllatavalt ruumikust. Rattad on veelgi enam auto nurkadesse nihutatud, pluss pikenenud telgede vahe ja kasvanud laius – siit ka vastus, miks uus auto senisest ruumikam näib (ja ongi!).

Ka pearuumi on enam – olgugi et auto ise on 31 mm madalam kui senine. Pakiruum on kasvanud 15 liitri võrra, ulatudes nüüd 330 liitrini (istmeid kokku pannes saab selle viia 1150 liitrini). Suusaluuki ei ole, aga pikemate esemete veoks saab tagaistme vahekorras 60/40 kokku murda.

Loomulikult on arvestatud vajadusega auto virtuaalmaailmaga ühildada. Sedapuhku lausa sedavõrd, et „vana” klassikalist naviseadet Fabiale ei pakutagi ja nii tuleb tulevastel Fabia omanikel usaldada nutitelefone, mida siis autoga „paaritada” tuleb (enne tasub siiski veenduda, kas Fabia konkreetsest telefonist ikka aru saab!).

Ajad, mil väikeautod olid vaid neljale rattale tõstetud plekk-karbid, on tänaseks ajalugu ning autotootjad peavad võistlust teemal, kes oma „putukatele” enam omapära lisada suudab. Päris Opel Adami individualiseerimisvõimalusteni pole Fabia juures mindud, kuid rikkalik värvivalik, soovi korral kas punased või mustad valuveljed, erinevad kahes toonis värvilahendused jpm loovad võimaluse soovi korral igati isikupärane Fabia kokku panna.

Fabia on nagu Škoda ikka, hiilates eelkõige praktilisusega – ta on ruumikas ning VW kontserni esindajana korralike sõiduomadustega. Pluss veel mõistliku hinnatasemega. Meie tänases automaailmas on autosid, mille baashinda neljakohalise arvuga kirjutada saab, napilt.

---------------------------------------------------------
Allikas: Tehnikamaailm, veebruar 2015, Tõnu Ojala