Tehnikamaailma autotest: Škoda Octavia Combi parim universaal!

Lisatud 24.03.2014

Automark, mudel ja suurus on hinna kõrval auto valikul tähtis kombinatsioon. Tehnikamaailm pani rivvi kuus menukat väikekeskklassi universaalkerega sõiduautot ja vaatas, kui universaalsed sellised sõidukid igapäevasteks asjaajamisteks on.

Testis osalesid:
Ford Focus Wagon
Hyundai i30 Wagon
Opel Astra Sports Tourer
Škoda Octavia Combi
Toyota Auris Touring Sports
Volkswagen Golf Variant

Maanteel tõusid parimad kohe selgesti esile. Octavia ja Golf tundsid end maanteel vägagi koduselt ja ette heita polnud neile midagi. Mõlemad liiguvad probleemideta ja juht võib keskenduda liikluse jälgimisele. Suunakindlusega on kõik korras ja roolisüsteem on tundlik ka väikestele rooliliigutustele. Kurvides toimib rool samuti hästi, sõltumata kiirusest või teepinnast. Ka linnasõidul sai Škoda teistest paremini hakkama.

Auto siseruumis kostvat müra hinnates oleme väga harva täispunkte välja andnud, kuid nüüd tuli seda teha. Škoda helitaust on imetlusväärne, midagi üleliigset ei kosta maanteel ega suvilateelgi. Raske uskuda, et selle hinnaklassi universaal saab nii vaikne olla!

ŠKODA rooli taga tunti end mugavalt. Tagaistmel on avarust küllaga. Istme katteriie on mugav, külgtuge piisab. Ukse küljes olev küünarnukitugi ja käetugi eeskujulikud. Valgustatud jalaruum ja laevalgustus aitavad pimedal ajal tagaistmele pääseda. Esiistmete vahel on väike laegas asjadele.
Testitavatest oli kõige rohkem ruumi Škoda tagaistmel, sinna mahub lausa kolm reisijat.

Kõige suurem, 570 l pagasiruum oli Škodal. Lisaplussideks on suusaluuk ja elektriga toimiv tagaluuk.

Škoda oli rühma kergeim ja samas suurima pöördemomendiga, nii oli parim kiirendus igati ootuspärane.

Lõpphinnanguna võitis testi Škoda Octavia Combi.
Tehnikamaailm: ŠKODA võit on veenev – et mitte öelda ülivõimas. Kõigis valdkondades peale ökonoomsuse ja varustuse oli Octavia kui mitte esimene, siis esikohta jagamas, kuuel korral
tulid täispunktid. Universaalile olulised sise- ja pagasiruum on oma klassi tipptasemel, nagu ka sõiduomadused ja mugavus.
_______________________________
Allikas: Tehnikamaailm, märts 2014, Aimo Niemi.