Tehnikamaailma autotest: ŠKODA Octavia Combi

Lisatud 28.08.2013

Universaalsuse võrdkuju

Universaalkerega Škoda Octavia Combi on läbi oma ajaloo olnud üks kõige praktilisemaid autosid, aga uus versioon annab seniselegi silmad ette.

Viimaste aastate Škodad on tõelised ruumiimed ja alates hiiglaslikust Superbist, lõpetades uue Octaviaga, kipuvad olema seest isegi suuremad kui väljast. Siin jätkab sama liini ka Octavia Combi. Octavia tagaistme ruumikust ei jõutud juba tavamudelil (vt TM, 3/2013) ära imestada. Combi tähendab aga suuremat pakiruumi ja ehkki alul tundub, et selle 610 liitrine maht (vaid 5 liitrit enam kui senisel mudelil) ei ole üle 4,5 m pikkuse universaali kohta teab mis imenumber, jätkab Octavia siiski üllatamist.

Kogu see esinduslik mugavusvarustuse nimekiri, mis üllatas juba luukpäral, on muidugi ka Combil,lisaks veel elektriliselt suletav tagaluuk. Kõige olulisem asub aga selle luugi taga ning kui tagaistmed kokku murda, tekib sõna otseses mõttes hiiglaslik kaubaruum, millel mahtu koguni 1740 liitrit. Ja seda on rohkem kui Ford Mondeol, Mazda6-l, Opel Insignial või Volkswagen Passatil ehk autodel, mis Octaviast selgelt suuremad. Muidugi on autos ka kõikvõimalikud mõeldavad ja mõeldamatud kinnituskonksud, -hoovad ja mis kõik veel. Samuti saab kaassõitja istme kokku voltida, mis tähen-dab juba kuni 3 m pikkuste esemete kaasavõtmise võimalikkust. Auto kandevõime varieerub seejuures sõltuvalt modifikatsioonist vahemikus 585 ja 645 kg.

Juulis Eestisse jõudva Combi jõuallikate valik koosneb sarnaselt tavamudeliga esialgu 1,2-, 1,4- ja 1,8liitristest bensiini- ning 1,6- ja 2liitristest diiselmootoritest. Alates augus-tist saab kombinatsioonis diiselmoo-torite ja suurima bensiinimootori-ga ka nelikvedu. Valik ei ole lõplik ning lisandumas on ka üliökonoomne Greenline-diisel, aga kiirusekum-mardajate rõõmuks ka sportlik RS-mudel. Tava- ja universaali hinnavahe on Eesti oludes 800 eurot ehk siis odavaima Octavia Combi saab alates 15 790 eurost.

Menukas 4x4

Nelikvedu ei ole Škodal valikus kaugeltki lihtsalt linnukese pärast. Mullu läks Euroopas kaubaks 124 500 universaal-Octaviat, millest 4 x 4-versioonid moodustasid ter-velt viiendiku. Nimekas Sak-sa autoajakiri Auto Bild julges uut universaal-Octaviat kogunisti Mercedes-Benzi endaga (mudeliks C-klassi T-mudel) kõrvutada!
 

Loe artiklit täismahus (PDF) SIIT.

____________________________________
Allikas: Tehnikamaailm, juuni 2013, Tõnu Ojala.