Henrik Roonemaa arvamuslugu uue Superbi nutitelefoniga ühenduvusest.

Lisatud 31.08.2015

Sellise raha eest saab nii suure asja? Vägev. Superb on nagu äärelinnakorter: praktiline, mugav ja suur, samal ajal kui popimas piirkonnas saad sama raha eest ainult kahetoalise. Kui vanasti teadsid kõik, et automaailmas on teerajajaks S-klassi Mercedes, siis viimased aastad on tõestanud, et teerajajate nimekirja tuleb lisada ka Škoda. Nad lähenevad sellele küll teisest otsast, aga mis siis, ka mitte väga kalli auto saab mõne lihtsa nipiga teha mõnusamaks. Need uste sees olevad vihmavarjud maksavad Škodale ilmselt nii umbes euro tükk. Pakiruumis olev pisike eemaldatav taskulamp ehk kaks eurot.

Ma ei tea, kui palju maksis neile Apple Car Play ja Android Auto toe lisamine, võib-olla eriti mitte midagi, aga efekt on võimas. Paned oma telefoni kaabliga auto külge ja saad hetkega aru, et sisseehitatud raadio, navi, CDmängija ja muu säärane on täiesti mõttetu. Kogu see kraam on lihtsalt nii ajast ja arust. Anvar Samost ütles mulle küll Twitteris, et see auto ise on palju parem kui mis iganes Car Play, aga ma pole nõus. Superb on hea, aga ta ei ole samamoodi silmi avav radikaalne muutus nagu see, kui sa saad aru, et need lisafunktsioonid, mille eest mõni autotootja küsib tuhandeid eurosid, on mõttetu kulutus.

Apple Car Play ja Android Auto on Apple’i ja Google’i konkureerivad tehnoloogiad, mis võimaldavad telefonil auto meelelahutussüsteemi üle võtta. Paned telefonile kaabli külge ning auto ekraanil on pilt telefonist ja nupud konsoolil ning roolil juhivad telefoni. Tahad muusikat kuulata? Spotify või Apple Music mängivad mida iganes. Tahad navigeerida? Apple Maps või Google Maps teeb seda suurel ekraanil. Tahad helistada, sõnumit saata? Palun väga. Kõik see asi on häälega juhitav, nii et hoia roolil kõnetuvastuse nuppu all, palu endale mängida Smilersit, küsi ilmateadet või lase autol internetist ükskõik mis infot otsida. Auto muutub hetkega päris rääkivaks arvutiks, nagu seni vaid ulmefilmides nähtud.

See ongi tulevik. Autotootjad ei suuda ise iialgi teha midagi samasugust, see lihtsalt pole nende äri. Maailma ühed rikkamad firmad Apple ja Google konkureerivad päevast päeva selle üle, kes teeb parema kaardirakenduse, kelle kõnetuvastus on parem, kelle algoritmid nutikamad. Samamoodi, nagu nemad ei ole autoäris, ei saa autotootjad olla edasi digitaalsete meelelahutuskeskuste äris. Hea, muide, kui nad suudavad vastu pidada isesõitvate autode äris. Seni on neil suhteliselt hästi läinud, kuigi tundub, et selles maailmas võib varsti toimuda laupkokkupõrge Ränioru suurte ning automaailma suurte vahel.

-------------------------------
Allikas: Autoleht, juuli 2015