Autoleht ŠKODA Octaviaga seiklemas: tehnikahuvilise gurmeereis

Lisatud 08.07.2013

Tehnikahuvilise gurmeereis

Umbes nädalaga jõuab Tšehhis ja Slovakkias teha tutvust tehnikaajaloo ilmselt paljudele mitte just liiga tuttavate lehekülgedega ja sõita nii puidust trammi kui tankimootoritega kiirlaevaga.

Enne kui täiuslikuks suveks vajaliku annuse uut infot ja väärt sõitu kätte saab, tuleb Prahasse, võtame selle reisi alguspunktiks, kohale jõuda. Allakirjutanu sõitis Prahasse lennukiga, sest maantee E67 põhilist „vaatamisväärsust”, veoautode tagumikke, on sel teel läbi sõiduauto tuuleklaasi uuritud juba ülearu palju. Pealegi lennutas Finnair Tallinnast Prahasse ja tagasi 160 euro eest, mis ka kahe inimese puhul tuleb odavam kui autoga reisides ja mõlemal suunal teel ööbides. Tõsi, lennuki kasuks otsustamisel lisandub kohapeal autorendi kulu.

Autoleht liikles Tšehhis ja  Slovakkias mõistagi Škodaga, 1,6liitrise diiselmootoriga Octaviaga. Pikemal reisil osutub selline vägagi mõistlikuks valikuks, kütusekulu püsib madal, 105 hobujõudu on aga igati piisavad. umbes 1300kilomeetrise ringi keskmiseks kuluks kujunes 5 liitrit sajale kilomeetrile, seejuures ei seadnud me maksimaalset ökonoomsust üldse eesmärgiks. Kütusehind varieerub mõistagi tanklati: kütusetšekid kinnitavad, et maksin Škodat tankides ühel korral liitri eest 1,36 eurot ja teisel 1,38.

Octavia reisiautona

105 hj diisliga Škoda Octavia teeb mõistliku kompromissi dünaamika ja kütusekulu vahel. Selle 250 Nm pöördemoment annab piisava möödasõidukiirenduse ning reisil enne kiirteele minekut 4,8-liitrine kütusekulu sajal kilomeetril ja kiirteejärgne viieliitrine tähendab, et kilomeetri hind püsib mõistlik. Tehaseandmetest on need kulunumbrid suuremad, kuid autoreis ei sobi kindlasti tehase- ja reaalse kulu võrdlusmaterjaliks, sest kant on ju tundmatu ja kütusekulu suurendavaid liigseid liigutusi tuleb ette palju.

Piisavalt trimmis vedrustus ja korralik roolitunnetus lubab nautida ka reipamat minekut käänulistel teedel, samas pole seade liiga jäik, et ebatasane tee muutuks lausa raputavaks.

Loe artiklit täismahus koos reisipiltidega (PDF formaat)  SIIT.

_____________________________________
Kristjan Sooper, Autoleht nr 23, 5.06.2013