Autolehe test: Milline on parim auto seenioridele?

Lisatud 14.01.2015

Vanusega, öeldakse, tuleb mõistmine. Käesolev võrdlustest vaatab autosid eriskummalisest küljest ja jõuab lihtsate, ent oluliste tõdedeni. Jätame ära jutu kulupeadest ja hõbekiharatest ning tunnistame pöördumatut tõsiasja: me kõik jääme vanemaks ja selles polegi midagi halba!

Vanusega tulevad kogemused ja arusaamine, millised autod meile tegelikult head on. Millistesse on mugavam siseneda, mis pakuvad paremat nähtavust, lihtsat käsitletavust ega kuluta viimaseidki juukseid peast. Otse ja lühidalt öeldes otsime parimat autot vanematele inimestele. Testplatsile veeres kokku kuus autot, kõik eelistatud mootoriversioonis ning baashinnaga alla 20 000 euro.

Hindasime neid kokku kuues kategoorias, mis erinevad tavalistest testikriteeriumitest. Tähtsaimaks pidasime sisenemis- ja istumismugavust (mõlema eest kuni 20 punkti). Selleks mõõtsime ukse suurust, küljekarpi ja istmepolstrit. Järgmised kategooriad, nähtavus ning käsitletavus/laadimine, toovad kumbki 15 punkti ja tuginevad suurusele, näidikute loetavusele ja laadimiskünnise kõrgusele. Ühtlasi saab kuni 15 punkti sõiduomaduste – fookusega mugavusel, sujuvusel – ning madalate kulude arvestuses. Viimasel juhul oli vaatluse all baashinna eest pakutav mootoriversioon, mitte mõni võimas mudel. Selleks, et me pelgalt teoreetikuteks ei jääks, olid testrühma kaasatud ka n-ö oma ala eksperdid, pensionärid.

Testis osalesid:
Opel Meriva, baashind 13 800 eur
Renault Captur, baashind 13 490 eur
Kia Soul, baashind 18 990 eur
Dacia Duster, baashind 14 190 eur
Nissan Qashqai, baashind 17 190 eur
Škoda Yeti, baashind 16 460 eur

Autolehe testivõitja on Škoda Yeti!

„Siin klapib kõik!“
Lihtsalt kasutatav, see näikse olevat Škodale näkku kirjutatud. Tänu kastikujule on selle gabariit hästi hinnatav ning suurtest akendest on nähtavus parem, kui moodsatelt džiipidelt üldse eeldaks. Võiks isegi soovitada parkimisanduritest loobuda!

Ukseavad on meeldivalt suured, segavad üksnes kõrged küljekarbid ja tagaukse kitsas alaosa. Praktiline „tšehh“ pakub mitut eelviimase põlve Volkswagenite eelist: kellele meeldivad klassikaline süütevõti ja käsipidur, leiab siinkohal õige auto. Näidikud on õiges mõõdus ja arusaadavad, istmed seljasõbralikud ja kvaliteetsed. Kliimaseadme nuppude liiga madal asukoht häirib nii mõneski vanemas Volkswageni tänases mudelis.

Hoopis moodsat taset pakub aga kääbusmootor kapoti all. Vaike ja jõuline 1,2 liitrine, pärast mida ei hakkagi diislit igatsema. Nelikvedu, DSG-kast ja ksenonlaternad on lisavarustuses, ent Yeti avaldab muljet ka ilma nende lukslisadeta. Autolehe hinnang: Yeti võibki olla vanemate ostjate jaoks kuldne kesktee: kompaktne, hea nähtavusega, mugav ja soodne.

----------------------------------
Allikas: Autoleht, jaanuar 2015